UNVEILING THE LANKAN LEGACY - I


Polonnaruwa Gal
Viharaya
 
 

  

● Province - North Central Province  

● District - Polonnaruwa District  

  

Gal Viharaya (also known as "Uttararamaya") is a temple built on a 27m long and 10m high cave complex, which holds significant and unique value among the historical heritage of the post-Anuradhapura Kingdom period. According to the information of reliant sources such as  Cūḷavaṃsa, Nikaya Sangrahaya, Rajaratnakara and Poojavaliya, it can be presumed that this temple was built by King Parakramabahu I (1153-1186 AD). 



  
පොලොන්නරුව ගල් විහාරය  
 

පළාත - උතුරු මැද පළාත 

දිස්ත්‍රික්කය - පොලොන්නරුව දිස්ත්‍රික්කය 

 

පශ්චාත් අනුරාධපුර රාජධානි සමයේ ඓතිහාසික උරුමයන් අතරින් අද්විතීය ස්ථානයක් හිමිකරගන්නා උත්තරාරාමය හෙවත් පොලොන්නරුව ගල් විහාරය, 27m දිගින්ද 10m උසින්ද සමන්විත ගුහා සංකීර්ණයක් මත පදනම්ව ඉදිකර ඇත. චූලවංශය ,නිකාය සංග්‍රහය, රාජරත්නාකාරය, පූජාවලිය යන මූලාශ්‍රවල අවධාරිත තොරතුරු ප්‍රකාරව මෙම විහාරය පළමුවන පරාක්‍රමබාහු රජු (ක්‍රි.ව 1153-1186)  විසින් ඉදිකළ බවට නිගමනය කළ හැක. 




பொலன்னறுவை கல் விகாரை  

  

மாகாணம்: வடமத்திய மாகாணம் 

மாவட்டம்: பொலன்னறுவை  


முன் அனுராதபுரக் காலத்துக்குரிய பல வரலாற்றுச் சிறப்புக்களை உள்ளடக்கியது பொலன்னறுவையில் உள்ள உத்தரமாயா எனப்படும் கல்விகாரை. இவ்விகாரை முதலாம் பராக்கிரமபாகு மன்னனால் அமைக்கப்பட்டிருக்கலாம் என சூளவம்சம், நிககாய சங்கிரஹய, ராஜரத்னாகர மற்றும் பூஜாவலிய ஆகிய வரலாற்று நூல்கள் மூலம் ஊகிக்கக்கூடியதாக உள்ளது. 




The Gal Vihara complex consists of several ornate stone statues of the great Lord Buddha, which finely portrays the excellence of ancient Sri Lankan sculptures and carvings. The 4 main caves of the Vihara Complex,  

Wijjadhara Cave, 

Nissinna Patima Lena, 

Nipanna Patima Lena, 

• Cave built in a latter period with the standing statue includes each of the following statues respectively.  

  

1) The large seated statue with the Veerasana posture which depicts the Samadhi Mudra (Dhyana Mudra) 

2) The small seated statue which sits on a Vajrasana depicting the Samadhi Mudra 

3) The reclining Buddha statue 

4) The standing statue with a leaning posture (Abhanga) 




இவ்விகாரைத் தொகுதியில் புத்த பெருமானுடைய கருங்கற் சிற்பங்கள் பல செதுக்கப்பட்டுள்ள. இச்சிற்பங்கள் மூலம் இலங்கையின் பண்டைய சிற்ப சாஸ்திர பண்புகளை அறியக்கூடியதாக உள்ளதுகலவிகாரையில் உள்ள 4 விகாரைத் தொகுதிகளாவன, 

  • விஜ்ஜாதார குகை 
  • நிஸ்ஸின த்திம ேன 
  • நிப்பான பத்திம லேன  
  • பிற்காலத்தில் நிறுவப்பட்ட நின்ற கோலச் சிலை உடைய குகை என்பனவாகும், 

இக்குகைகள் முறையே, 

1) வீரசானத்தில் அமர்ந்த சமாதி முத்திரையுடனான (தியான முத்திரை) பெரிய புத்தர் விக்கிரகம் 
2) வஜ்ராசனத்தில் அமர்ந்த சமாதி முத்திரையுடனான சிறிய புத்தர் விக்கிரகம் 
3) சாய்ந்த புத்தர் ிக்கிரகம் 
4) நின்றபடி ஒருபக்கம் சாய்ந்த வண்ணமுள்ள புத்தர் விக்கிரகம் (அபயங்க கோலம்) 

ஆகியவற்றைக் கொண்டுள்ளன. 



ආදී ලාංකීය මූර්ති හා කැටයම් කලාවේ විශිෂ්ටත්වය විදහා දක්වන අලංකෘත ශිලා බුදු පිළිම රාශියකින් ගල් විහාර පරිශ්‍රය සමන්විත වේ. ගල් විහාර ගුහා සංකීර්ණය සමන්විත වන, 

විජ්ජාධර ගුහාව,  

නිස්සින්න පටිමා ලෙන, 

නිපන්න පටිමා ලෙන, 

පසුකාලීනව ඉදිවූ හිටි පිළිමය සහිත ලෙන, 

යන ලෙන් 4 තුළ පිළිවෙලින් , 

1) ධ්‍යාන මුද්‍රාවෙන් හා වීරාසන ඉරියව්වෙන් වැඩ සිටින ප්‍රධාන හිදි පිළිමය 

2) වජ්‍රාසනයක් මත ධ්‍යාන මුද්‍රාවෙන් වැඩ සිටින කුඩා හිදි පිළිමය 

3) සැතපෙන බුද්ධ ප්‍රතිමාව  

4) ආභංග ඉරියව්වෙන් වැඩ සිටින හිටි පිළිමය යන ප්‍රතිමා අන්තර්ගත වේ. 




The Samadhi Buddha statue in the Wijjadhara Cave is about 15 feet and 2 inches tall. Dr. Malinga Amarasinghe states that this statue depicts the back of the seat where the Lord Buddha resides, which is an unseen feature in other statues found in the country. The statue which sits on a lotus pedestal about 6 feet high could be considered as an attempt to highlight virtues such as the great kindness of the Lord Buddha. 

  

Nissinna Patima Cave includes a seated statue carved out of stone which is 4 feet and 4 inches tall. In addition, the cave is decorated with ornate designs of the "Brahma", "Deva", "Lions", "Gatekeepers"  and "Fan Bearers" etc. Historian Thiranagama Rathanasara Thero believes that the statue symbolises the tenfold power of the Lord Buddha. 




විජ්ජාධර ගුහාව තුළ වැඩසිටින සමාධි බුද්ධ ප්‍රතිමා වහන්සේ අඩි 15කුත් අඟල් 2කුත් පමණ උසකින් නිර්මාණය වී ඇත. ආචාර්ය මාලිංග අමරසිංහ සඳහන් කරන්නේ දිවයිනේ කිසිදු හිදි පිළිමයක දක්නට නොලැබුණ ද, මෙම ප්‍රතිමාව තුළ බුදුරදුන් වැඩසිටින ආසනයේ පසුපස ඇන්ද නිරූපණය කරන බවය. අඩි 6ක් පමණ උසැති පද්මාසනයෙන් යුතු මෙම ප්‍රතිමාව මගින් බුදුරජාණන් වහන්සේගේ මහාකරුණා ගුණය වැනි සද්ගුණාංග ඉස්මතු කිරීමට නිර්මාණකරුවා උත්සාහ ගෙන ඇති බව පෙනේ. 

 

නිස්සින්න පටිමා ලෙන තුළ වැඩසිටින අඩි 4කුත් අඟල් 4කුත් පමණ උසැති හිදි පිළිම වහන්සේ, ස්වභාවිකව පිහිටි ගලෙන්ම නෙලා තිබීම සුවිශේෂත්වයකි. මීට අමතරව අලංකෘත බ්‍රහ්ම,දේව,සිංහ,දොරටුපාල හා චාමරධාරි රූපයන්ගෙන් ප්‍රතිමා ගෘහය අලංකාරත්වත් වී ඇත. ඉතිහාසඥ තිරාණගම රතනසාර හිමි විශ්වාස කරන්නේ, සමස්තයක් වශයෙන් මෙම ප්‍රතිමාව තුළින් බුදුරජාණන් වහන්සේගේ දශබලධාරිත්වය නිරූපණය කරන බවය. 


விஜ்ஜாதார குகையிலுள்ள  சமாதி புத்தர் சிலையானது 15 அடி 2 அங்குல உயரம் கொண்டது. புத்தர் அமர்ந்துள்ள இருக்கையின் பின்புறமானது 

இலங்கையின் வேறெங்கும் காணமுடியாத அம்சமாகும். புத்தர் அமர்ந்துள்ள தாமரைப் பீடம் மூலம் புத்தரது கருணை முதலியன வெளிக்காட்டப்படுகின்றது. 

  

நிஸ்ஸின பத்திம குகையில் நான்கு அடிகள் நான்கு அங்குலங்கள் உயரமுடைய அமர்ந்த நிலையிலுள்ள புத்தர் விக்கிரகம் உள்ளது. இவ்விக்கிரகம் புத்தரின் தசமகா சக்திகளை பிரதிபலிப்பதாக கூறப்படுகின்றது. இக்குகையானது பிரம்மா, தேவர்கள், சிம்ஹம், வாயிற்காவலர்கள், விசிறி வீசுபவர்கள் மற்றும் பல சுதைச் சிற்பங்களை உடையது.  




Nipanna Patima Cave includes a 47 feet tall reclining statue which depicts the Lord Buddha lying on his right side with the right arm supporting the head on a bolster. Although scholars such as Dr.Senarath Dissanayake and Ananda Coomaraswamy have stated that the statue symbolizes the "Buddha Parinirvanaya" , scholars such as Dr.Senarath Paranavithana and Ven. Thiranagama Rathanasara Thero believe that the statue depicts the Lord Buddha reclining in the posture of a sleeping lion ("Sinhaseyya"). 

  

To the left of the Nipanna Patima cave is a standing statue, 22 feet and 9 inches tall, with the arms folded slightly (body slightly bent) across the chest. The time of the creation of this statue is uncertain and since the Cūḷavaṃsa does not have any mention regarding this Ven. Meda Uyangoda Wimalakeerthi Thero is of the opinion that this was built in a latter period of time. Although many prominent scholars including Prof. Senarath Paranavithana, Prof. Leelananda Premathilaka, Dr.Charles Godakumbura, Ven.Thiranagama Rathanasara Thera and Ven. Meda Uyangoda Wimalakeerthi Thero state that this is a statue of the Lord Buddha depicting the "Paraduķka Duķkana Mudra", scholars such as Dr. D.T.Devendra, S.M.Barros and A.D.T.E.Perera are of the opinion that this is a statue of Ananda Thero, the treasurer of the "Buddha Dhamma". 





நிப்பான பத்திம குகையில் புத்தபெருமானின் நாற்பத்தேழு அடி உயரமான சயனக் கோல விக்கிரகம் உள்ளது. சில ஆராய்ச்சியாளர்கள் இவ்விக்கிரகம் புத்தரின் பரிநிர்வாண நிலையைப் பிரதிபலிப்பதாகவும், வேறு சில ஆராய்ச்சியாளர்கள் இவ்விக்கிரகம் சிங்ஹசேய (உறங்கும் சிங்கம்) நிலை என்றும் கூறுகின்றனர். 

  

நிப்பான பத்திம குகைக்கு இடதுபுறமாக  

இருபத்தியிரண்டு அடிகள் ஒன்பது அங்குல உயரம் கொண்ட நின்ற கோலத்துடன் சற்று வளைந்தவாறு உள்ள புத்தர் விக்கிரகம் உள்ளது. இவ்விக்கிரகம் பற்றி சூளவம்சத்தில் குறிப்புகள் இல்லாததால், இது பிற்காலத்தில் நிறுவப்பட சிலை என்பது வரலாற்று ஆய்வாளர்கள் கருத்து. பல வரலாற்று ஆய்வாளர்களின் ஆய்வுப்படி இவ்விக்கிரகம் பரதுக்க துக்கன முத்திரை உடையதாகும். புத்த தம்மத்தின் செல்வமாக இவ்விக்கிரகம் கருதப்படுகின்றது. 


 

නිපන්න පටිමා ලෙන තුළ වැඩසිටින, අඩි 47ක් පමණ දිගකින් යුතුව, සෝපාවක දකුණු ඇලයට සැතපෙන ආකාරයට නිර්මිත ඔත් පිළිම වහන්සේ ගේ නිරූපිත අදහස පිළිබඳ එකිනෙකට පරස්පර මත ඉදිරිපත්ව ඇත. ආචාර්ය සෙනරත් දිසානායක, ආනන්ද කුමාරස්වාමි වැනි විද්වතුන් මෙම ප්‍රතිමාවෙන් බුද්ධ පරිනිර්වාණය සංකේතවත් කරන බවට සඳහන් කළ ද, ඊට ප්‍රතිපක්ෂව යමින් මහාචාර්ය සෙනරත් පරණවිතාන, තිරාණගම රතනසාර හිමි යන විද්වතුන් ඉදිරිපත් කරන මතය නම්, මෙම ප්‍රතිමාව තුළින් බුදුරදුන් සිංහ සෙය්යාවෙන් සැතපෙන ආකාරය නිරූපණය කරන බවය. 

 

නිපන්න පටිමා ලෙනට වම්පසින් අඩි 22කුත් අඟල් 9කුත් උසැති, ආභංග ඉරියව්වෙන් (ශරීරය මඳක් නැමී) පපුව හරහා අත් බැඳ ගෙන සිටින ආකාරයට නෙළා ඇති හිටි පිළිම වහන්සේ නමක් දැකගත හැකිය. මෙම ප්‍රතිමාව නිර්මාණය වූ කාලය අවිනිශ්චිත වන අතර, චූලවංශයදපිළිබඳව සඳහන් නොකිරීම නිසාවෙන් මැද උයන්ගොඩ විමලකීර්ති හිමියන්ගේ මතය වන්නේ මෙය පශ්චාත්කාලීන නිර්මාණයක් බවය. මහාචාර්ය සෙනරත් පරණවිතාන, මහාචාර්ය ලීලානන්ද ප්‍රේමතිලක, ආචාර්ය චාල්ස් ගොඩකුඹුර, තිරාණගම රතනසාර හිමි සහ විමලකීර්ති හිමි ප්‍රමුඛ විද්වතුන් රැසක් මෙය නිසැකවම පරදුක්‌ඛ දුක්‌ඛන මුද්‍රාව නිරූපණය කරන බුදුරජාණන් වහන්සේගේ ප්‍රතිමාවක් බවට නිගමනය කළද, ආචාර්ය ඩී. ටී. දේවේන්ද්‍ර, එස්‌. එම්. බාරෝස්‌, ඒ. ඩී. ටී. ඊ. පෙරේරා යන විද්වතුන්ගේ මතය වනුයේ මෙය ධර්ම භාණ්ඩාගාරික ආනන්ද හිමියන්ගේ ප්‍රතිමාවක් බවය. 



In addition to these statues, an inscription containing disciplinary rules made in 1165 A.D. upon the insistence of King Parakramabahu I, is found after Nissinna Patima Lena. It is the  "Polonnaruwa Kathikawatha" prepared for the reconciliation of the tri - fraternity monks by Dimbulagala Maha Kasyapa Thero at the invitation of King Parakramabahu. 

  

Gal Viharaya continues to be the most visited monument in the city of Polonnaruwa which was declared as a UNESCO World Heritage Site in the year 1982. Mr. H.C.P.Bell, a renowned former Commissioner of Archeology in Sri Lanka has once said that it is absolutely difficult to find another temple in the Indian subcontinent that could be compared to the prestigious Gal Viharaya. 

 


මෙම ප්‍රතිමා වහන්සේලාට අමතරව පළමුවන පරාක්‍රමබාහු රජ සමයේ , එනම් ක්‍රි.ව 1165 දී එරජු විසින් ත්‍රෛනිකායික භික්ෂූන් සමගි සම්පන්න කිරීම සඳහා කරවන ලද, විනය නීති ඇතුළත් ශිලා ලිපියක් ිස්සින්න පටිමා ලෙනට පසුව හමුවේ. එය වනාහී පරාක්‍රමබාහු රජුගේ ආරාධනයෙන් දිඹුලාගල මහා කාශ්‍යප තෙරුන් වහන්සේ විසින් සකස් කරන ලද "පොලොන්නරු කතිකාවත" යි. 

 

1982 වසරේ UNESCO ලෝක උරුම භූමියක් ලෙස නම් කෙරුණු පොලොන්නරුවේ වැඩිපුරම නැරඹූ ස්මාරකය බවට පත්ව ඇත්තේ ගල් විහාරයයි. හිටපු සුප්‍රකට පුරාවිද්‍යා කොමසාරිස්වරයකු වන එච්.සී.පී බෙල් මහතා වරක් සඳහන් කර ඇත්තේ ගල් විහාරය හා සමකල හැකි වෙනත් විහාරයක් ඉන්දීය මහාද්වීපය තුල පවා සොයාගැනීම දුෂ්කර බවයි. 


கல்விகாரையில், மேற்கூறிய விக்கிரகங்களுக்கு மேலதிகமாக முதலாம் பராக்கிரமபாகு மன்னனின் கி.பி. 1165 ஐச் சேர்ந்த ஒழுக்க விதிமுறைக் கல்வெட்டு ஒன்றும் உள்ளது.  

  

பொவன்னறுவையில் உள்ள அதிகளவானோரால் பார்வையிடப்படும் சின்னமாக உள்ள கல்விகாரை UNESCO அமைப்பினால் உலக மரபுத் தளமாக 1982 ஆம் ஆண்டு பிரகடனப்படுத்தப்பட்டது. இந்திய துணைக்கண்டத்தில் இதுபோன்றதொரு பௌத்த விகாரையை அடையாளங்காண்பது அரிதாகும். 



Written by:

Rtr. Chanith De Silva (Blog Team Member 2022-23)

Rtr. Manoshan Thirugnanasambantgar (Blog Team Member 2022-23)


Edited by:

Rtr. Vickneshi Vijayan (Sub-Editor 2022-23)

Rtr. Yoshani Ekanayake (Team Leader 2022-23)


Comments

Popular posts from this blog

ප්‍රතිභාන 2020

A Brief History of the Club

The 10th Installation Ceremony